Deklaracja dostępności Oficjalnej Strony Gminy Teresin
Gmina Teresin zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Oficjalna strona Gminy Teresin.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
możliwość zmiany rozmiaru czcionki
wybór 8 rodzajów kontrastu
tryb czarno-biały
możliwość nawigacji klawiaturą
włączanie podkreślania linków
włączanie zaznaczania linków
Treści niedostępne
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Wyłączenia
filmy opublikowane przed 23 września 2020 r. nie posiadają napisów dla osób niesłyszących,
część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jacek Tomaszewski.
E-mail: jacek.tomaszewski@teresin.pl
Telefon: 468642556
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Wejście do budynku Urzędu Gminy Teresin ul. Zielona 20, 96 – 515 Teresin:
Na parkingu przed budynkiem znajduje się oznakowane miejsce dla osób niepełnosprawnych.
Podjazd dla niepełnosprawnych.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku brak windy.
Osoby na wózkach obsługiwane są przez pracowników z Biura Obsługi Mieszkańców (bezpośrednie pomieszczenie na parterze).
W budynku na parterze jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W sytuacji, gdy osoba niepełnosprawna potrzebuje bezpośredniej pomocy ze strony pracownika Urzędu, powinna w pierwszej kolejności skontaktować się z pracownikiem Biura Obsługi Mieszkańców – tel.: 468642565 lub mailowo biuroobslugimieszkancow@teresin.pl. Pracownik Biura Obsługi Mieszkańców, po zdefiniowaniu potrzeby osoby niepełnosprawnej, realizuje ją bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Urzędu lub przekazuje informacje o terminie ewentualnego spotkania z pracownikiem merytorycznie realizującym usługę. Po załatwieniu sprawy, pracownik Urzędu służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu Urzędu.
Dostępność tłumacza języka migowego
Aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego należy wcześniej zgłosić ten fakt w sekretariacie Urzędu Gminy Teresin, ul. Zielona 20, tel.: 468613815 lub mailowo na adres: urzad.gminy@teresin.pl
Zgłoszenia należy dokonać co najmniej 3 dni przed wizytą w urzędzie. Należy wskazać metodę komunikowania się.
Jak dokonać zgłoszenia?
Wypełnić formularz zgłoszeniowy i przesłać go: mailem na adres: urzad.gminy@teresin.pl lub pocztą na adres: Urząd Gminy Teresin, ul. Zielona 20, 96-515 Teresin, telefonicznie – za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr telefonu: 468613815
Usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Wejście do budynku Urzędu Gminy Teresin ul. Zielona 18, 96 – 515 Teresin:
Na parkingu brak oznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Brak podjazdu dla niepełnosprawnych
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku brak windy.
W budynku brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W przypadku, gdy osoba niepełnosprawna potrzebuje bezpośredniej pomocy ze strony pracownika Urzędu, powinna w pierwszej kolejności skontaktować się z pracownikiem Biura Obsługi Mieszkańców – tel.: 468642565 lub mailowo biuroobslugimieszkancow@teresin.pl. Pracownik Biura Obsługi Mieszkańców, po zdefiniowaniu potrzeby osoby niepełnosprawnej, realizuje ją bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Urzędu i przekazuje informacje o terminie ewentualnego spotkania z pracownikiem merytorycznie realizującym obsługę