Właściciele niezamieszkałych nieruchomości też mają obowiązki

Szanowni Przedsiębiorcy

Przypominamy o najważniejszych obowiązkach właścicieli nieruchomości niezamieszkałych w zakresie gospodarowania odpadami:

  1. Zawarcie umowy na odbiór odpadów z uprawnionym podmiotem

Właściciel nieruchomości niezamieszkałej (np. biura, sklepy, magazyny) ma obowiązek podpisać umowę z firmą odbierającą odpady, która posiada odpowiednie zezwolenia. Umowa musi obejmować wszystkie rodzaje wytwarzanych odpadów, w tym odpady komunalne (niesegregowane i selektywnie zbierane) oraz ewentualne odpady niebezpieczne.

  1. Przekazywanie odpadów wyłącznie uprawnionym podmiotom
  2. Prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów

Właściciele nieruchomości muszą zapewnić selektywną zbiórkę odpadów (papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, bioodpady), zgodnie z lokalnymi regulacjami uchwalonymi przez gminę – https://bip.teresin.pl/public/getFile?id=350531 .

  1. Przechowywanie dokumentacji

Właściciel nieruchomości ma obowiązek przechowywania dokumentów potwierdzających odbiór odpadów przez uprawniony podmiot (np. kopii umowy, kart przekazania odpadów). Dokumenty te mogą być wymagane podczas kontroli.

  1. Zgłoszenie do rejestru BDO (jeśli wymagane)

Jeśli nieruchomość generuje odpady inne niż komunalne (np. odpady przemysłowe, niebezpieczne), właściciel musi zarejestrować się w systemie BDO i prowadzić ewidencję odpadów.

 

Wielkość czcionki
Kontrast